سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

احداث بیمارستانها و تهیه بستههای فرهنگی

    نظر

جلسه توسعه و تعمیق فعالیت‌های دانشگاهی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز، امروز 10 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر لزوم ارتباط دوسویه میان ائمه جماعات بیمارستان‌ها با مسئولان دانشگاه و تدوین آیین‌نامه‌ "ارزیابی فرهنگی مراکز درمانی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که به گفته قرآن اولین ویژگی انسان‌ها پس از تمکن بر زمین اقامه نماز است، گفت: کسب رتبه‌ی اول نماز استان توسط این دانشگاه یک افتخار است و تلاش مسئولان دانشگاه این است که این افتخار توسعه یافته و تکمیل شود.

وی ادامه داد: نماز به‌عنوان یکی از بزرگترین حقوق کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی است و ما به‌عنوان متولیان اقامه نماز در دانشگاه علوم پزشکی وظیفه داریم که حقوق مؤمنان را در این بخش هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری ادا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ستاد اقامه نماز با انتخاب این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه نمونه نمازی استان این انگیزه را ایجاد کرده که حوزه بهداشت و درمان این مقوله را در اولویت بالاتری قرار دهد؛ این اتفاق سبب شده که دغدغه مسئولان از حوزه دانشجویی و فرهنگی به حوزه بهداشتی و درمانی سرایت کند.

همچنین در این نشست دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز،اظهار کرد: کاری که در حوزه معاونت فرهنگی در خصوص نماز و قرآن انجام می‌شود فارغ از مسائل اداری و با علاقه و عشق انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که رئیس ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت شخص وزیر و دبیر این ستاد معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر است، گفت: عوامل اجرای برنامه‌های فرهنگی وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها تنها معاونت فرهنگی و مدیریت فرهنگی دانشگاه هستند. ارتباط این معاونت با نهاد رهبری در دانشگاه ارتباطی صمیمانه بوده و رئیس دانشگاه نیز همواره همکاری لازم را داشته است.

موگهی ادامه داد: کسانی که این افتخار را حاصل کردند، ائمه جماعات دانشکده‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بودند، انتظار داریم که ارتباطی دو سویه وجود داشته باشد و اگر مشکلی در حوزه نماز در مراکز درمانی وجود دارد، با مسئولان دانشگاه در میان گذاشته شود تا به آن رسیدگی شود.

وی افزود: برای اولین‌بار در کشور آیین‌نامه‌ "ارزیابی فرهنگی مراکز درمانی" از سوی دانشگاه تدوین شد که مورد استقبال مسئولان کشوری هم قرار گرفت؛ این آیین‌نامه به‌زودی به مراکز درمانی ابلاغ می‌شود و در آن شاخص‌هایی تعریف شده که دانلود آهنگ هنوزم مصطفی پاشایی بخش عمده‌ی آن در زمینه‌ی نماز است.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ پرداخت مبلغی به ائمه جماعات بیمارستان‌ها برای هزینه‌کرد در مسائل فرهنگی، برگزاری سفرهای زیارتی و جلسات احکام برای کارکنان، مکاتبه با سازمان نظام مهندسی برای توجه به فضاهای نمازخانه‌ای در احداث بیمارستان‌ها و تهیه بسته‌های فرهنگی برای ائمه جماعات بیمارستان‌ها از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.