سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

در چند جشنواره سینمایی دیگر چون شیکاگو و دارالسلام

    نظر

ساخته جدید برادران «داردن» برندگان دو جایزه نخل طلا به اسکار 2017 راه نیافت.

به گزارش ایسنا به نقل از لاتین پست، فیلم «دختر ناشناخته» ساخته جدید برادران «داردن» که چندی پیش در بخش اصلی جشنواره کن به روی پرده رفت و با بازخوردهای مثبتی نیز همراه بود در رقابت با فیلم «آردن» اولین ساخته «رابین پرونت» شکست خورد تا نتواند نماینده سینمای بلژیک در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار باشد.

 

فیلم «آردن» سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شد و با تحسین منتقدین رو به رو شد و در چند جشنواره سینمایی دیگر چون شیکاگو و دارالسلام نیز به روی پرده رفت.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد فیلم «دختر ناشناخته» از برادران «داردن» بتواند نظر کمیته اسکار بلژیک را جلب کند اما در نهایت ساخته اول یک کارگردان جوان شانس خود برای کسب اولین اسکار سینمای بلژیک محک خواهد کرد.

«ژان پیر» و «لوک داردن» از دهه 70 میلادی فعالیت سینمایی خود را آغاز کردند تا کنون دو بار با فیلم‌های «روزتا» (1999) و «بچه» (2005) موفق به کسب جایزه معتبر نخل طلای کن شده‌اند و در شمار معدود کارگردانانی مانند «فرانسیس فورد کاپولا»، «بیل اوگوست»، امیر کوستوریتسا» و «شوهی ایمامورا» قرار گرفتند که دو نخل طلا کسب کرده‌اند. «پسر»(2002)، «سکوت لورنا» (2008) و فیلم «دو روز و یک شب» (2014) نام برد.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.